• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » مناسبت ها » محرم » عزاداری
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۲۰ ۱۶:۰۵ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۸/۲۴ ۱۹:۱۰ 2571 مرتبه خوانده شده
مرحوم آيت الله العظمي تبريزي

- آيا لخت شدن و سينه زدن به گونه اي که سينه عزادار قرمز شود يا گاهي خون ريزي کند جايز است؟ بسمه تعالي. مانعي ندارد. و الله العالم

- آيا سينه و زنجير زدن در مراسم عزاداري ائمه (ع) در صورتيکه بدن سرخ شده و يا زخم شود جايز است؟ بسمه تعالي. مانعي ندارد. و الله العالم
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۲۰ ۱۵:۴۹ 1299 مرتبه خوانده شده
بسم الله الرّحمن الرّحیم
وَ جَلّت و عَظُمُت مُصیبَتُکَ فِی السَّماواتِ عَلی جَمیعِ اَهلِ السَّماوات

عنایت ویژه خداوند به عزاداران و زائران و علاقمندان أباعبدالله الحسین در روایات امامان معصوم علیهم السّلام چنان موج میزند که هیچ جایی برای استبعاد و انکار باقی نگذاشته است.

در این خصوص برخی روایات از معصومین علیهم السلام انتخاب و ارائه گردیده است که دقت در آنها جایگاه رفیع ارادتمندان درگاه حسینی را در نزد باریتعالی نشان میدهد.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۷:۲۲ 1234 مرتبه خوانده شده
عزاداری در نقاط مختلف جهان، به میزان حضور شیعیان با هر گرایش و فرقه ای پررنگ تر برگزار می شود.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۷:۱۵ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۷:۱۶ 1169 مرتبه خوانده شده
ایرانیان از دیرباز دوست دار خاندان عترت و مفتخر به ولایت آنان بوده اند. آن ها به اهل بیت(ع) حساسیت ویژه ای داشته و همواره یار و حامی آنان به شمار رفته اند.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۷:۰۱ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۷:۱۵ 1256 مرتبه خوانده شده
اهل سنت امروزه، شمار فراوانی از جمعیت مسلمانان را تشکیل می دهند. از این رو، به دست آمدن نظرگاه آنان در خصوص مسأله ای چون عزاداری امام حسین(ع) مهم تلقی می شود و می تواند به وحدت نظری و عملی مسلمانان کمک کند. از سویی دیگر، با توجه به تبلیغ وسیع وهابیت در نفی عزاداری و به ویژه عزاداری سید الشهداء، به دست آوردن سیره عالمان و بزرگان اهل سنت و گذشته تاریخی این موضوع در میان ایشان، جایگاه والایی می یابد.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۹ ۱۶:۴۴ 1142 مرتبه خوانده شده
شهادت حسین بن علی(ع)، شوکی عاطفی در میان مردم، به ویژه حلقه پیروان و دوست داران اهل بیت و شیعیان آن حضرت پدید آورد. همچنین عظمت شخصیت حسین بن علی(ع) و یارانش و پستی عمل جنایت کاران در چگونگی امام(ع)، بر ابعاد این مسأله می افزود. عزاداری از همان لحظه های نخستین پس از شهادت امام حسین(ع)، افزون بر بار عاطفی نیرومندی که داشت، با ویژگی های سیاسی و اجتماعی نیز همراه بود. در این جا، سیر تاریخی عزاداری امام حسین را پس از شهادت آن حضرت به اختصار بررسی می کنیم.

البته ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که حتی دشمنان و قاتلان امام(ع) چون عمر سعد، تاریخ طبری، ج5، ص 452، مقتل الحسین، ابی مخنف، ترجمع علی کرمی، قم، دارالکتاب، ج1، 1377، ص 384.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۷ ۲۲:۱۴ 1135 مرتبه خوانده شده
امام صادق در روایتی می فرمایند:
گریه پیامبران، صدیقان، شهیدان و ملائکه آسمان بر حسین(ع)، طولانی شده است. بحار الانوار، علامه مجلسی، بیروت لبنان، دار احیاء التراث العریه، چ3،1403ق، ج45، ص 208.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۷ ۲۱:۲۸ 1280 مرتبه خوانده شده
حضرت ابى عبد الله عليه السلام گفت :
در راه مدينه بوديم ولى قصدمان مكه بود بهر صورت در راه مدينه از حضرت ابى عبد الله عليه السلام سوال كرده و محضر مباركش عرض كردم :
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۷ ۲۱:۲۵ 975 مرتبه خوانده شده
• وقتى حسين بن على عليه السلام شهيد شد در بيت المقدس سنگ ريزه اى باقى نماند مگر وقتى آنرا بر مى داشتيم خون تازه زيرش بود.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۱۷ ۲۱:۰۳ 1314 مرتبه خوانده شده
بسم الله الرحمن الرحیم

آفتاب و ماه و ستارگان و آنچه در آسمان دنیاست و آنچه در زیر آن است نیز بر امام حسین علیه السلام گریستند.
بدون نظر