• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » اهل بيت علیهم السلام » پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۴/۹ ۱۵:۳۲ 1306 مرتبه خوانده شده
رسول خدا (ص) رمضان را ماهی می‌دانند که نزد خدا بهترین ماه است و روزهای این ماه را بهترین روزها، شب‌های آن را بهترین شب‌ها و ساعت‌های آن را بهترین ساعت‌ها برمی‌شمرند.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۴/۴ ۱۸:۲۶ 1488 مرتبه خوانده شده
اصطلاحا اقامت رسول خدا در غار حرا را «تحنّث» می گویند به معنای دوری از گناه و در معنای اثباتی خود، به معنای تعبد و عبودیت در درگاه خداوند است.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۳/۵ ۱:۳۰ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۳/۷ ۲۱:۰۱ 1295 مرتبه خوانده شده
اعمال شب بیست و هفتم

شب مبعث از شب‌های مبارکی است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

1- شیخ در مصباح فرموده روایت شده از حضرت ابوجعفر امام جواد علیه السلام كه فرمود در رجب شبى است كه بهتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن می‌تابد و آن شب بیست و هفتم رجب است كه در صبح آن پیغمبر خدا صَلَّى الله علیه و آله به رسالت مبعوث گردید. و هر کس از شیعیان ما در آن شب اعمال را انجام دهد، اجر عمل در شصت سال را می‌برد. خدمت آن حضرت عرض شد كه عمل در آن شب چیست؟
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۳/۳ ۲۰:۵۷ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۳/۵ ۱۵:۱۰ 1255 مرتبه خوانده شده
بعثت پیغمبر اسلام یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام عالى نبوت و خاتمیت، حساس‏ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است. بعثت پیغمبر درست در سن چهل سالگى حضرت انجام گرفت. پیغمبر تا آن زمان تحت مراقبت روح القدس قرار داشت، ولى هنوز پیك وحى بر وى نازل نشده بود. البته قبلا علائمى ازعالم غیب دریافت مى‏ داشت، ولى مامور نبود كه آن را به آگاهى خلق هم برساند.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۱۹:۴۳ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ ۱۹:۴۷ 2088 مرتبه خوانده شده
روح آدمي كه وديعه اي الهي ، در كالبد خاكي او است پيوسته طالب رجوع بمبدء فياص و خواستار بازگشت بمركزيست كه از آن برخاسته ، اين طريق طولاني را پيموده و در اواسط راه ، بدين پيكر تعلق گرفته تا همراه و ياوري داشته باشد و در اين مسير ممتد از كمك معين و امداد مددكاري ، برخوردار گردد .
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۳/۱۸ ۲۱:۱۴ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۳/۲۲ ۲۰:۱۶ 1612 مرتبه خوانده شده
محبوبی حبیبش را برانگیخت و جام شیرین موانست را در گلوی جانش ریخت ؛

در شبی عظیم و با تجلی اعظم ؛

هر چه باشد اکرم انبیا و اطیب رسل به شرف پیام آوری و ابلاغ برنامه سعادت مبعوث گردیده است ؛

فرمان دارد که قومی را که نه ، عالمی را از ظلمت به نور رهنمون باشد .
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۱/۱۰/۱۸ ۱۷:۱۷ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۵/۲۶ ۲۱:۱۷ 1580 مرتبه خوانده شده
در این روز یا در روز 28 صفر(1) پیامبر(صلی الله علیه واله) دوات و کتف طلبیدند تا بنویسند و برای امت بیان کنند که خلافت بلافصل بعد از ایشان برای امیرالمومنین(علیه السلام) است، ولی عمر با کلامی که احدی به رسول خدا(صلی الله علیه وآله) نگفته بود مانع از این کارشد و به ساحت اقدس نبوی جسارت کرد و گفت:(( ان الرجل لیهجر)): این مرد هذیان می گوید!. کتاب خدا ما را بس است.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۸۹/۱۲/۲ ۱۷:۴۰ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۵/۲۶ ۲۱:۲۹ 1923 مرتبه خوانده شده
فقط دروغ نگویید بقیه گناهان آزاد!

پیامبر اکرم در عمر پر برکتشان از هر فرصتی و کلامی به نحو احسنت در راستای اهداف الهی و رساندن افراد به کمال معنوی استفاده می نمودند و نکاتی را متناسب با آن موضوع ارایه می فرمودند تا بتوانند به طور مستقیم یا غیر مستقیم با گفتار و رفتارهایشان مردم را هدایت کنند.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۸۹/۱۲/۲ ۱۷:۳۰ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۵/۲۶ ۲۱:۲۹ 1827 مرتبه خوانده شده
يكي از نكات روشن زندگي رسول اكرم (صلي الله عليه و آله) اين است كه درس ناخوانده و نزد هيچ معلمي نياموخته و با هيچ نوشته و كتابي آشنا نبود و عنايت ازلي براي اين كه آيت بودن اين كتاب و وحي بودنش بيشتر روشن شود نيز همين مساله بود.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۸۹/۱۲/۲ ۱۷:۳۰ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۵/۲۶ ۲۱:۳۰ 1768 مرتبه خوانده شده
مؤيد جهانى بودن تعليمات اسلامى آياتي از قرآن است كه از مفاد آن ها يك نوع اظهار بى اعتنايى به مردم عرب از نظر قبول دين اسلام استنباط مى شود و برخى از آيات قرآن مجيد كه نزول آن ها در مكه و در اوايل كار بعثت پيغمبر اسلام بوده است . همچنين همه اديان و مسلک هاي بزرگ جهان آن اندازه كه در سرزمين هاى ديگر مورد استقبال قرار گرفته اند در سرزمين اصلى كه در آن ظهور كرده اند مورد توجه واقع نشده اند.
بدون نظر