• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » اولیاء الله » حضرت زینب سلام الله علیها
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۳/۵ ۱۷:۴۴ 1487 مرتبه خوانده شده
آن گاه كه دختر گرامی امیر مومنان، حضرت زینب کبری علیها السلام به سنّ ازدواج رسید، خواستگاران فراوانى از جوانان محترم و ثروتمند قریش براى وی مى آمدند، ولى حضرت على علیه السلام براى نو گل خاندان رسول و بانوى خردمند بنى هاشم، كسى را برگزید که شرافت و شایستگى همسرى او را داشت. عبدالله ‏فرزند برادر بزرگوارش، جعفر طیّار.
1 نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۳/۵ ۱۷:۲۵ 1430 مرتبه خوانده شده
مردانی كه در این جهان رتبه برتری و تقدم را حایز گشته ‏اند، بی شمارند، ولی زنانی كه به این مقام و مرتبت نایل شده ‏اند معدوی بیش نیستند. از مادر بشر، حوا، و خواهر موسی علیه السلام و آسیه همسر فرعون و مریم مادر عیسی علیه السلام تا خدیجه ام المومنین كه خدماتش به دین مقدس مشهود عالمیان است و حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا علیها السلام كه تقدم و برتری و سیادت حضرتش بر تمام زن های عالم از اولین و آخرین مسلم است.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۳/۵ ۱۷:۱۲ 1502 مرتبه خوانده شده
در خانه حضرت علی بن ابی ‏طالب علیه السلام، از فاطمه اطهر علیه السلام فرزند دختری به دنیا آمد که او را «زینب» نام نهادند، فرزندی که نه تنها زینت پدر شد، بلکه در تاریخ پرفراز و نشیب پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله توانست در بزرگ ترین حماسه نبرد حق علیه باطل، نقشی مهمّ و سرنوشت ‏ساز داشته و پیام ‏رسان انقلاب عاشورا باشد و برای همیشه تاریخ، مسلمانان را مدیون فداکاری، ایثار و شهامت خویش سازد.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۱/۲۰ ۳:۰۰ • به روز شده: : ۱۳۹۱/۱۰/۱۸ ۲۰:۰۱ 1698 مرتبه خوانده شده
اسوه حسنه

زندگی به مثابه کوهی می‌ماند که دارای فراز و نشیب‌های گوناگون و پرت گاه‌های خطرناک است، و از آن جایی که انسان بدون راهنما نمی‌تواند در کوه قدم از قدم بردارد، از این رو برای رسیدن به قله، نیاز به راهنما دارد تا بتواند به سلامت به مقصد برسد. در زندگی نیز انسان برای رسیدن به قله انسانیت و کمال بشری، چاره‌ای ندارد جز این که یک الگو و راهنمایی داشته باشد تا بتواند به سلامت به سرمنزل مقصود نایل گردد. یکی از آن الگوها که مرد و زن مسلمان خصوصا زنان مسلمان باید الگوی خویش قرار دهند وجود مقدسه حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) می‌باشد. بررسی زندگانی این مخدره و ویژگی‌هایی که در مراحل مختلف حیات مبارک ایشان به منصه ظهور رسیده، ما را به طور کامل با آن چه اسلام از «زن» خواسته است آشنا می‌سازد و اسوه‌ای تمام عیار به زنان تشنه فرهنگ اصیل اسلام ارایه می‌دهد.
بدون نظر