• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » اولیاء الله » حضرت عباس علیه السلام
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۸/۳ ۲۱:۰۹ • به روز شده: : ۱۳۹۳/۸/۱۷ ۲۱:۰۵ 2453 مرتبه خوانده شده
بسم الله الرحمان الرحیم

صلی الله علیک یا ولیعصر ادرکنا

اوست يگانه فرزند خوانده عصمت كبراي الهيه، فاطمة الزهرا، آن هم درهنگامه قيامت در ميان فرياد وانفسای آدميان محشور در صحراي وحشت! آنجا كه اميرالمومنين (صلوات الله و سلامه عليه) بپرسند "اي فاطمه از براي شفاعت دراين روز سخت چه مهيا كرده اي ". و ايشان در جواب بگويد: كفانا لاجل هذاالمقام يدان مقطوعتان من ابني العباس. "(1) در اين هنگامه سخت كافيست براي شفاعت دو دست بريده پسرم عباس."


بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۳/۳/۱۲ ۱۴:۲۸ 1276 مرتبه خوانده شده
قلم آزاده که ارزنده ترین میراث بشریت است با تمام عظمتش، از وصف شخصیت الهى حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام عاجز است.
براى شناخت این اسوه تقوى، جهان بشریت باید كنگره هاى عباس شناسى برگزار كند. چه، به عقیده شیعه و متفكرین اسلامى و فرزانگان آزاده، پس از رسول اكرم صلى الله علیه و آله و حضرات معصومین علیهم السلام او یكى از عالمترین، فقیه ترین ، فرزانه ترین ، شجاعترین ، و سخاوتمندترین افرادى است كه تاریخ اسلام ، بلكه تاریخ جهان ، به خود دیده است .

در این نوشتار مختصر، از لابلای القاب و کنیه های آن حضرت، نگاهی هر چند کوتاه بر این شخصیت آسمانى می اندازیم.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۲/۶/۲۱ ۱۶:۱۷ • به روز شده: : ۱۳۹۲/۶/۲۳ ۲۲:۰۶ 1481 مرتبه خوانده شده
حضرت سيد امير احمد علیه السلام ملقب به شاه چراغ و سيدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگ وار امام موسي كاظم علیه السلام است. پسران امام هفتم علیه السلام بنا به مشهور، نوزده نفر می باشند. حضرت احمد بن موسی علیهما السلام و محمد بن موسی علیهما السلام از یک مادر که ام احمد خوانده می شد متولد گردیدند.
در ارشاد است که: وکان احمد بن موسی کریما جلیلا ورعا . وکان ابوالحسن موسی یجبه و یقدمه و وهب له ضیعته المعرفه بالیسریه و یقال الحمد بن موسی اعتق الف مملوک.
از جانب اسماعیل بن موسی علیه السلام روایت کرده فرمود: پدر بزرگوارم اولادش را برد به قریه ای از قرای مدینه و با جناب احمد بن موسی علیه السلام بیست نفر از خدم و حشم بودند که اگر احمد می ایستاد آن ها هم می ایستادند و اگر احمد می نشست، آن ها هم می نشستند(یعنی مقام ایشان بالا بوده که به احترامشان می ایستاده یا می نشستند).
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۴/۱۳ ۱۷:۳۰ • به روز شده: : ۱۳۹۱/۱۰/۲۴ ۲۰:۰۷ 1497 مرتبه خوانده شده
ابـوالفـضل العباس (عليه السّلام) به عنوان بزرگ ترين سردار يگانه اي که انسانيت در قـهـرمـانـي‌هـاي نـادر و ديـگـر صـفـات بـرجـسـتـه اش کـه زبـان زد مـلل جـهـان اسـت، هـمـانـنـدي براي او نمي‌شناسد، در عرصه تاريخ اسلامي، ظاهر شد. ابوالفضل در روز عاشورا ايستادگي فوق العاده و اراده استوار و وصف ناپذيري از خود نشان داد و با قلبي مطمین و آرام و عزمي نيرومند، لشکري بود شکست ناپذير. سپاه ابن زيـاد را هـراسـان کـرد و نه تنها از نظر روحي ، بلکه در ميادين رزم نيز آنان را شکست داد.
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۴/۱۳ ۱۷:۳۰ • به روز شده: : ۱۳۹۱/۱۰/۲۴ ۱۹:۵۱ 1579 مرتبه خوانده شده
یكى از فضايل والاى انسانى و اسلامى، رعايت ادب است. ادب در برابر بزرگان و مقدسات و در همه موارد زندگى، زينت اخلاق بوده و از عوامل و اركان مهم شخصيت معنوى انسان است. اميرمومنان على عليه‌السلام ضمن سفارش به فرزندش امام حسن عليه‌السلام در فراگيرى ادب ، فرمود:

يا بنى ! الادب لقاح العقل ، و ذكا القلب و عنوان الفضل
بدون نظر
تاریخ انتشار: : ۱۳۹۰/۴/۱۳ ۱۷:۲۰ • به روز شده: : ۱۳۹۱/۱۰/۲۴ ۱۹:۵۸ 2167 مرتبه خوانده شده
طریق اول
: ابتدا باید چهار شب چهار شنبه اى را بر گزیند كه دو شب چهارشنبه آن در نیمه دوم ماه قمرى واقع شده باشد و دو شب چهارشنبه دیگر یعنى سوم و چهارمین آن ها در نیمه اول ماه بعدى قرار داشته باشد كه به چهارده روزه اول ماه بعدى مى رسد. عدد چهار براى این است كه نام مبارك حضرت عباس علیه السلام داراى چهار حرف است (ع ب ا س)
بدون نظر