• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » اهل بيت علیهم السلام » امام جعفر صادق علیه السلام » امام صادق گفت به همه‌ی شما بگویم كه:...

امام صادق گفت به همه‌ی شما بگویم كه:...

تاریخ انتشار: : ۱۳۸۷/۸/۴ ۱:۲۰1986 مرتبه خوانده شده
امام صادق علیه السلام به من فرمود: به همه كسانی كه به نظر تو، مطیع ما هستند و از ما حرف می‏ شنوند، سلام برسان. و بگو من همه شما را به تقوای الهی و ورع دینی فرا می‏ خوانم، و این كه برای خدا كوشش كنید، راست گو باشید، ادای امانت كنید و سجده‏ های طولانی داشته باشید و برای همسایگان خوبی باشید كه محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، با این تعالیم و آموزش ها آمده است.
امانت و ودیعه اشخاصی را كه شما را امین شناخته‏ اند و چیزی را به شما سپرده‏ اند، چه نیكوكار باشند یا بدكار، به ایشان سالم پس دهید؛ زیرا رسول الله صوات الله علیه دستور دادند كه حتی نخ و سوزن هم تحویل شود. و به خویشاوندان و اقوام خود صله و احسان كنید و بر جنازه آنان و در تشییع‌شان شركت نمایید و بیمارانشان را عیادت كنید و حقوق ایشان را ادا نمایید؛ چون اگر یكی از شما (چنین رفتار كند و) در دین خویش ورع داشته باشد، راست بگوید، ادای امانت كند و با مردم خوش اخلاق و خوش رفتار باشد، گفته می‏ شود: این جعفری است و من خوشحال می شوم و از این وضع دل شاد می‏ گردم و گفته می‏ شود: این گونه است ادب و تربیت جعفر، اما اگر جز این باشید،
گرفتاری و ننگ و عار شما بر من است و گفته می‏ شود: این گونه است تعلیم و تربیت جعفر؟


به خدا سوگند، حدیث كرد مرا پدرم كه مردی در میان قبیله‏ ای از شیعیان امیرالمونین علی (علیه‌السلام) شمرده می‏ شود كه وارسته‏ ترین، امانت‏ دارترین، راست گو ترین، و در زمینه قضاوت، عادل ترین آنان باشد و وقتی از افراد قبیله راجع به او سوال شود كه او چگونه مردی است، پاسخ دهند: چه كسی همانند اوست؟ راستی كه او امین‏ ترین و صادق‏ ترین ماست.
منبع:تبیان
به روز شده: : ۱۳۹۱/۹/۲۸ ۱۷:۱۱
چاپ صفحه ارسال به دوستان
برچسب‌ها:  امام  صادق  شما 
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
نام*
ایمیل*
وب سایت*
پیام*
کد تایید*
2 + 9 = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 10 مرتبه