• ورود
  • ثبت نام
  • العربية
  • English
  • youtube
  • twitter
  • facebook
  • عليٌّ اَوَّلُ النّاسِ اِيماناً : حضرت علي عليه‌السّلام اوّلين كسي است كه ايمان آورد.
خانه » مطالب » مناسبت ها » محرم » آداب تربت

آداب تربت

تاریخ انتشار: : ۱۳۹۱/۸/۲۷ ۱۷:۰۵1480 مرتبه خوانده شده منتشر شده در شاخه: محرم
در کتاب - مصباح الزائر- به قلم عالم بزرگوار شیعی سید ابن طاووس (رحمة الله علیه) در باب " فضل تربت کربلا " حدیث طولانی مذکور است. مضمون فرازهایی از این حدیث شریف تقدیم می گردد.
امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند گوشت انسان را بر او حرام کرده است، مگر گوشت ما را برای شما !! تربت کربلا را بردارید ،روی چشم خود بگذارید، و به اندازه یک نخود ازآن را بخورید، و بیشتر از آن نخورید انگار که گوشت ما را خورده اید. این دعا را قبل از خوردن بخوانید (( اللَهُمَّ انّی اسئَلُکَ بِحقِّ الّذی قَبَضَها وَ اَسئَلُکَ بِحقِّ المَلِکَ الّذی خَزَنَها و اَسئَلُکَ بِحقِّ اَلوَصیِّ الّذی حَلَّ فیها اَن تُصَلیَّ عَلی مُحَمَّدِ وَ آلِ مُحَمَّد و اَن تَجعَلَهَا شِفائاً مِن کُلِّ دائِن وَ اَمانَاً مِن کُلِّ خَوفَ وَ حِفظٍٍ مِن کُلِّ سُوءِ)) سپس سوره انا انزلناه بخوانید و بعد تربت را بخورید واین دعا را بخوانید:((بسم الله و بالله اللَهُمَّ جَعَلهُ رِزقاً واسِعاً وَ عِلمَاً نافِعَاً و شِفائاً مِن کُلِّ دائِن انَّکَ عَلی کُلِّ شَیئٍ قَدیر))

سپس فرمودند: اگرخواستید تربت را بردارید آخر شب برخیزید، غسل کنید، لباس طاهر بپوشید، عطر بزنید، وارد شوید بالا سر حضرت چهار رکعت نماز بخوانید(دو نماز دو رکعتی) رکعت اول یک حمد ویازده بار سوره توحید بخوانید رکعت دوم یک حمد و یازده بار سوره قدر (قنوت و....سلام نماز)رکعت سوم یک حمد یازده بار سوره توحید و رکعت چهارم یک حمد ودوازده بار سوره اذا جاء نصر الله ... (قنوت و....سلام نماز)بعد از نماز دوم سجده روید وهزار بار بگویید :- شکراً- سپس ضریح مطهر را بگیرید و بگوید: (( یا مَولایَ یَابنَ رَسُولِ الله اِنِّی آخِذٌ مِن تُربَتِک بِاِذنِکَ اللّهُمَّ فَجعَلَها شِفائاً مِن کُلِّ دائِن و عِزٍّ مِن کُلِّ ذُلٍّ اَمنَاً مِن کُلِّ خَوفٍ و غِناً مِن کُلِّ فَقرٍ لی وَ لِجَمیعِ المُومِنین))

سپس با سه انگشت و سه مرتبه از آن تربت بردارید. اگر این شرایط با صدق اتفاق افتد خواهید دید که این سه قبضه خاک مجموعاً هفت مثقال خواهد شد نه کمتر و نه بیشتر. تربت را در یک کیسة تمیز نگاه دارید و سرش را ببندید و با یک انگشتر عقیق که نقش آن ((ماشاالله لا قُوَه الا بالله استغفر الله)) باشد آن را مهر کنید . زیرا اجنه و شیاطین به شما و این تربت حسادت می ورزند و چون نمی توانند وارد آن حرم و تربت شوند وقتی مومنین آن تربت را از آنجا خارج می کنند آنان آن را مسح می نمایند تا آثار آن را کم بکنند... . وقتی این خاک را بار الاغ می کنید و با توبره می برید و دستان چربتان به آن می خورد چگونه توقع دارید که آثارش باقی باشد؟

از عاملین وموفقین به انجام این مستحبات التماس دعا دارم.
سیدمهدی سجادی
چاپ صفحه ارسال به دوستان
برچسب‌ها:  امام  حسین  کربلا  تربت 
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
نام*
ایمیل*
وب سایت*
پیام*
کد تایید*
7 - 6 = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 10 مرتبه